Destinační management
Destinační management pro České středohoří je zajišťován od 1.7.2023 Ústeckým krajem prostřednictvím Regionální rozvojové agentury Ústeckého kraje. Hlavní snahou destinačního managementu je koordinace záměrů klíčových aktérů v oblasti cestovního ruchu.
Mezi oblasti činnosti patří tyto obecně prospěšné služby
- Činnosti destinačního managementu v oblasti Českého středohoří, tj. činnosti realizované za účelem poskytování obecně prospěšných služeb, jejichž cílem je rozvoj regionu-destinace, podpora cestovního ruchu a trávení volného času. Regionem se rozumí destinace České středohoří a Podřipsko, tvořeným zejména Chráněnou krajinnou oblastí České středohoří, včetně Litoměřicka, Lovosicka a Podřipska (Roudnice nad Labem), části Ústecka (mimo Krušné hory), Teplicka (část v CHKO České středohoří), Děčínska (Verneřicko, cyklotrasa č. 2 – EuroVelo z Labské stezky na území Ústeckého kraje). Administrativně: území ORP Litoměřice, Roudnice nad Labem, Lovosice, Ústí nad Labem-část, Děčín-část, Teplice-část, Louny-okrajová část.
- České středohoří je jednou ze čtyř turistických destinací v Ústeckém kraji. Úzce spolupracuje se Správou CHKO České středohoří, místními akčními skupinami, zájmovými spolky a sdruženími, veřejnou správou.
- Společnost se zároveň podílí na přípravě strategických dokumentů v oblasti regionálního rozvoje a cestovního ruchu na úrovni ORP, statutárního města Ústí nad Labem a Ústeckého kraje, podílí se také na přípravě strategií a studií. Ve své činnosti společnost úzce spolupracuje s podnikatelskými subjekty na území své destinace, zajišťuje jejich propagaci, zahrnutí do řady programů atd.
- Společnost plní úkol daný rozhodnutím zastupitelstva Ústeckého kraje v rámci regionálního rozvoje (např. projekt Brána do Čech, Labská stezka – cyklotrasa č. 2, EuroVelo 7), tedy především aktivně propaguje rozvoj oblasti Českého středohoří a Podřipska, turistické cíle, zajímavosti a produkty. Zaměřuje se jak na obyvatele regionu, tak zejména na oblasti České republiky a Saska s cílem rozvoje návštěvnosti destinace.
- Společnost spravuje regionální značku „ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt®“ s cílem využít potenciál místních producentů, včetně řemeslných produktů, pro propagaci destinace, zajištění rozvoje producentů a jejich ekonomickou udržitelnost. Zároveň pak ve spolupráci s podnikateli a místními organizacemi zajišťuje propojení produktů se službami a zážitky.
- Pořádání a podpora akcí v oblasti cestovního ruchu, turistiky, sportu a zajištění turistických služeb.
- Péče o krajinu, přírodní a životní prostředí, ochranu přírodního a kulturního dědictví a drobné kulturní památky.
- Poskytování nebo zprostředkování průvodcovských služeb. Oživení kulturního a společenského života i podpora všech místních iniciativ za účelem propojování a zkvalitňování služeb a života obyvatelstva.
- Identifikace a podpora projektů, zejména v oblasti turistiky, životního prostředí a udržitelného regionálního rozvoje.
- Vyhledávání dalších možných finančních zdrojů pro financování rozvojových projektů.
- Pořizování nových strojů, technologií pro obnovu a údržbu přírodního nebo kulturního dědictví.
- Obnova, údržba, budování a provozování ploch, budov a prostorů pro podnikání v cestovním ruchu (obchody, kiosky, restaurace, kuchyně, ubytování, společenská a informační centra), pořizování informačních systémů, informační technologie, zapojování do informačních sítí.
- V rámci rozvoje turistiky spolupráce při rozvoji a budování infrastruktury a koordinace cyklistické a pěší turistiky, navazující na dopravu železniční, silniční, leteckou a lodní.
- Meziregionální nebo mezinárodní spolupráce v rámci uvedených druhů obecně prospěšných služeb.
Propagační materiály a distribuce
V rámci destinačního marketingu připravujeme každoročně tištené materiály a zajištujeme jejich distribuci do informačních center a služeb cestovního ruchu. V případě zájmu nás kontaktujte. Materiály také ke stažení:
Marketingová strategie destinace České středohoří
Plán marketingových aktivit je rozdělen do jednotlivých komunikačních kampaní s využitím všech dostupných marketingových nástrojů.
Marketingový plán
Tisková reklama
- inzerce a PR v odborných, veřejných, regionálních i celostátních médiích
- tištěné propagační materiály – kampaňové letáky, brožury a mapy a jejich distribuce do měst, informačních center, poskytovatelům služeb aj.
Online média
- webové stránky a microsite (tvorba a správa)
- PPC kampaně
- sociální sítě – Facebook, Instagram (tvorba a správa)
Outdoor
- citylighty
Promotion
- veletrhy a veřejné akce
- eventy
- spolupráce s městy a obcemi, Ústeckým krajem a agenturou CzechTourism
Marketingový plán reflektuje sezónnost destinace.